Tulkkitilaus

Viittomakielen tulkin voi tilata kuulovammainen itse tai hänen valtuuttama henkilö.
Vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelun järjestäminen on siirtynyt kunnilta Kelalle 1.9.2010 alkaen.Tulkkaustilaukset, jotka ovat vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelusta annetun lain mukaisia, tehdään Kelan tulkkausvälityskeskuksen kautta.
Tilauksen voi tehdä suoraan Viitothan Oy:lle, jos palvelun maksajana on jokin muu taho kuin Kela.
Lähetämme pyydettäessä asioimistulkkaus- ja opetushinnastomme.


Kelan välityskeskuksen yhteystiedot:

Pohjoinen alue 1.1.2018 alkaen: tekstiviesti ja puhelin 020 634 4815 sähköposti vatu.pohjoinen@kela.fi


Kelan välityskeskuksen palveluajat v. 2018:

  • Ma-Pe klo 7.30-20.00
  • La klo 8.00-15.00
  • Sunnuntaisin ja arkipyhät suljettu.
  • Kiirastorstaina ja uudenvuodenaattona klo 7.30-15.00.

Hätätulkkaus

Hätätilanteessa voit ottaa yhteyttä suoraan tulkkeihimme.
Tulkki lähtee hätätilanteessa tulkiksi, jos se suinkin on hänelle mahdollista.
*
Kun otat yhteyttä tulkkiin, kerro
  1. kuka olet
  2. missä tulkkia tarvitaan
  3. mitä asia koskee.

Tulkki vastaa lähettämällä sinulle viestin.

*
Hätätilanne on Kelan mukaan sellainen, jossa sinun tai perheenjäsenesi henki, terveys tai omaisuus on uhattuna (esim. sairauskohtaus, onnettomuus tai tulipalo).